Open, onafhankelijk Hoogstraats discussieforum

IndexIndex  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Wonen in Hoogstraten

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin

Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 05-05-10

BerichtOnderwerp: Wonen in Hoogstraten   ma jun 07, 2010 10:23 pm

Is er genoeg ruimte om te wonen in Hoogstraten? Moet er ruimte bijkomen, of is in de hoogte ruimte genoeg? Lossen appartementen het probleem op, of wordt er teveel in geïnvesteerd? Komen er genoeg gronden vrij voor de eigen bevolking, of gaat er te veel naar grote bouwbedrijven? Bouwbedrijven zorgen immers ook voor woningen... Maar zijn deze wel geschikt en betaalbaar voor de Hoogstraatse bevolking?
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://punt.roflforum.net
horstendries

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 13-07-10

BerichtOnderwerp: het kan socialer   wo jul 14, 2010 12:21 am

Van de 15 leerlingen in mijn lagere schoolklas wonen er nog 4 in Hoogstraten ... Al de rest is uitgeweken, dikwijls noodgedwongen. Er wordt genoeg gebouwd, maar de gewone kavels en appartementen zijn voor weinig plaatselijke portefeuilles geschikt. Er moet dringend socialer gebouwd en verkaveld worden. En mooi sociaal wonen kán en het levert evenveel jobs op als het zetten van gedrochten! Mooi bouwen is alleen iets moeilijker dan het computergekneuter dat er nu teveel verschijnt.
Ik ben - als kleinzoon van een aannemer én architectuurliefhebber - overigens helemaal niet tegen bouwen, wat men daarover ook mag beweren. Alleen zou ik veel meer samenwerken met vakbekwame adviseurs zoals de Vlaamse Bouwmeester, ruimtelijke planningsbureaus, landschapsarchitecten, ... of met architecten-met-meer-visie misschien?
Want woonuitbreiding moet gepaard gaan met erfgoedzorg (mijn stokpaardje), met landelijkheid, met werkgelegenheid, met ... In Nederland kan het, in Engeland kan het, ... dus ook in Hoogstraten kan het. Mits visie ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken

Wonen in Hoogstraten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
punt :: DAAR HEB JE'N PUNT! :: Woonbeleid-
Ga naar: