punt
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Open, onafhankelijk Hoogstraats discussieforum
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Hoogstraten en zijn weilanden

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 05-05-10

Hoogstraten en zijn weilanden Empty
BerichtOnderwerp: Hoogstraten en zijn weilanden   Hoogstraten en zijn weilanden Emptyma jun 07, 2010 8:50 pm

Boeren en de stad, het lijkt soms een tegenstelling die in palestina zijn gelijke niet kent, maar is dit alleen maar schijn? Engageert stad Hoogstraten zich genoeg om onze land- en tuinbouwers te ondersteunen, maar ook om ze te informeren? Of praat het gemeentebestuur onze boeren naar de mond, omdat ze in Hoogstraten zo'n belangrijke bevolkingsgroep zijn? Komen ze met meer weg dan de gemiddelde Hoogstratenaar, of zijn het de stadsbewoners die bevooroordeeld zijn?
Blijven er genoeg gronden over voor de landbouw, of zijn de landbouwers, in het licht van de hoge energieprijzen en de kleine marges niet rouwig dat ze delen kunnen verkopen als bouwgrond?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://punt.roflforum.net
horstend
Gast




Hoogstraten en zijn weilanden Empty
BerichtOnderwerp: over boeren tuinieren   Hoogstraten en zijn weilanden Emptydi jul 13, 2010 11:46 pm

Soms praat men de boeren inderdaad iets teveel naar de mond. Ik merkte het bij de Werkgroep Oude Voetwegen, waarvan ik tot voor kort lid was. Wanneer een bepaald pad over een akker liep ... oeioei, dan was het moeilijk (zelfs wanneer duidelijk was dat een inname onwettig was). Nu is de landbouw natuurlijk een belangrijke speler in het Hoogstraatse; dat zal ik niet ontkennen. Maar ik zou eens willen weten hoe groot het aantal landbouwers is vergeleken met het aantal gewone bedienden, het aantal ambtenaren, het aantal arbeiders, het aantal cultuurliefhebbers, ... Ook zij moeten gehoord worden! En vergeet daarbij niet de minderheidsgroepen, die dus wel met 'minder' zijn, maar die niet altijd even mondig zijn en ons aller hulp genoeg kunnen gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoogstraten en zijn weilanden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gezinnen in Hoogstraten
» Hoogstraten geordend
» Oud worden in Hoogstraten
» Sportief Hoogstraten
» Hoogstraten als trekpleister

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
punt :: DAAR HEB JE'N PUNT! :: Land- en tuinbouw - platteland-
Ga naar: